Can I ask you something I've always wanted to ask the real batman?


søndag 15. juli 2012

First-Person Tetris!

Det er enkelte som klarer å lykkes med å kombinere de rareste sjangre, både innen musikk, film og spill. Noen lykkes bedre enn andre, og noen er så grufulle av man enten hater eller elsker det. Jeg har som regel styrt unna First Person Shooters, for jeg får litt noia av det. Jeg foretrekker når jeg har full utsikt til min egen karakter og ser om noen sniker seg opp bak meg – uten å måtte snu meg i spillet.

Jeg måtte kaste denne FPS-allergien til side når jeg fikk helt dilla på Left 4 Dead 2. Selv om det var noen grufulle episoder der jeg snudde meg rundt og hadde skjermen full av råtnende zombie. (Det endte meg at jeg løp ut fra rommet. Til mitt forsvar så er jeg en pyse, jeg har en temmelig stor skjerm, og en tendens til å sitte fremoverbøyd over tastene). Så det å få meg til å forsøke et first person-type spill tar som regel endel tid og overtalelse.

Bortsett fra når jeg ble introdusert for First Person Tetris. Ladies and Gentlemen – vi introduserer kanskje verdens beste, lille nettbaserte spill, som uten tvil vil herje med hjernecellene dine, gjøre deg sjøsyk og gi deg såre og tørre øyne etter å ha stirret intenst på skjermen altfor lenge  (og mest trolig på jakt etter den smale, lange brikken som skal løse alle dine tetris-sorger.)

Jeg kan ikke egang forklare hvordan de har klart å gjøre Tetris om til et first-person-type spill, det må oppleves. Da jeg for første gang fikk nettsiden i fanget fra en venn, lo jeg i en halvtime i strekk. Og fikk nostalgikick av musikken. Etterpå tok jeg meg selv i å surfe etter en gammel, god og grå NES på Finn.no, men jeg tok til vettet.


I stedet koser jeg meg i blant med First-Person Tetris. Tetris for de viderekomne – og de lett mentalt ustabile! Har du eid en grå liten boks av en Nintendo-konsoll, så kommer du til å merke nostalgien selv. Prøv! :)


http://firstpersontetris.com/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg er tilhenger av at folk skal kunne poste anonymt. I enkelte perioder så skrur jeg av denne muligheten, da jeg ikke har tid/nettilgang til å følge med jevnlig.

Beklager dette
- Ugla